Bemutatkozás


Nickel Vira Réka vagyok, 1982-ben születtem Salgótarjánban. Hatvanban nőttem fel, itt töltöttem általános iskolás és gimnáziumi éveimet, állandó mozgásban, fáramászva, tóban úszva, biciklin, vagy sárban futva. Gyermekkoromtól elbűvölt a természet ezernyi arca, vonzódom az állatokhoz és a növényekhez egyaránt. Kiskamaszként kóbor kutyafalka kísért iskolába, és mint igazi jóbarátok aétalában meg is vártak engem az iskola előtt, néha azonban az iskolagondnoknak kellett kikergetnie őket az iskolából ha elfogyott a türelmük és beszöktek utánam. Személyes ismerőseimnek tekintettem a parkban a gesztenyefákat, akiket megsimogattam, megöleltem hazafelé menet. Kisgyermekkoromtól kezdve nagyon érdekelt a képzőművészet, a zene, az irodalom, a színművészet, és az elmélkedés az emberi létezés nagy kérdéseiről.

Édesapám iparművész, édesanyám orvos. Mindig sokat jelentett számomra a művészi önkifejezés, az értő figyelem, a segítségnyújtás. Már egész kicsiként is nagyon szerettem beszélgetni felnőttekkel és gyerekekkel egyaránt, jó hallgatóságnak is bizonyultam, a családtagok és olykor  ismeretlenek is sokat meséltek nekem. Általános iskolás éveimet meghatározta a római katolikus hittan, aztán gimnazistaként már nyitott tudattal olvastam különböző vallásokról, érdekesnek tartottam az összehasonlító vallástudományi irodalmat, és a mai napig őszinte kíváncsisággal fordulok minden vallás és filozófiai irányzat felé. Az ELTE Bölcsészettudományi Karán igyekeztem kielégíteni egyre csak fokozódó kíváncsiságomat. Az egyetem úgy festett a szememben, mint egy csodálatos szellemi svédasztal. Történelem, néprajz szakon végeztem, de hallgattam régészetet, archeozoológiát, filozófiát, afrikanisztikát és sok pszichológia kurzust, pszichológiából és pedagógiából szigorlatoztam is. Fiatal felnőttként, mély hivatástudattal kezdtem kutatni az emberi társadalom jelenségeit, az emberi viselkedés és cselekvés mozgatórugóit, az állatokkal és a természettel való kapcsolatát. A tudományos doktori (PhD) fokozatomat történelem tudományból szereztem. Egyetem alatt kezdtem el sziklát mászni, és a magashegyek világa hamar magával ragadott. Letettem a téli és nyári magashegyi mászó vizsgát is, így nemzetközi mászóengedéllyel rendelkezem, tagja vagyok az Excelsior Hegymászó Sportegyesületnek és a Magyar Hegyivezetők és Hegyi Túravezetők Egyesületének is. Szabadidőmben túravezetőként, valamint az Ipoly-völgyi Különleges Mentőegyesület önkéntes alpinmenőjeként is tevékenykedem. A buddhizmus tanításaiban az egyetem után kezdtem elmélyülni, és 2022-ben menedéket vettem a Tan Kapuja Buddhista Főiskola szertartástermében. A menedékvételkor a Viratá nevet kaptam, innen származik Vira keresztnevem, amelyet hivatalosan is viselek. Mindeközben engem sem kerültek el az emberi élet megpróbáltatásai, a kiutat a belső félelmek folyamatos feloldásában, a jelen minél tisztább, ítélkezésmentes megélésében és megfigyelésében, és önmagam és mások szeretetteljes elfogadásában találtam meg. Mindebben nagy segítségemre vannak a Börzsöny és a Cserhát erdősségeinek hatalmas fái.

Életem egyik legnagyobb tanítómestere a kislányom, aki már nem is kicsi, a kamaszkor hősies harcokkal teli útját járja, életvidám, kellemesen szarkasztikus humorérzékkel.  Az önfejlesztésben és a meditációban szerzett tapasztalataimmal szeretnék segíteni mindenkinek, aki kitüntet bizalmával. Elvégeztem a Purnam Nemzetközi Jógaakadémia Meditáció Oktató képzését és Cser Zoltán buddhista oktató, a Tan Kapuja Buddhista Főiskola oktatójának több kurzusát: meditáció és buddhista gyógyítás témakörben. Folyamatos tanulmányokat folytatok erdőmeditáció és erdőfürdő gyakorlatának különböző módszereivel kapcsolatban is. Tanulmányaimat közel sem tekintem lezártnak, ismereteim bővítését széles körben folytatom az élethosszig tartó tanulás jegyében. Verőce-Magyarkúton élek, erdei környezetben gyógymasszőr-aikido mester párommal, Tamással, és igyekszünk három gyermekünket, egy befogadott fekete macskát, és olykor két kutyát minél békésebben továbbsegíteni az élet kanyargó ösvényein.